Voor de bruiloft afvallen tips en tricks

  16 / 05 / 2018
Voor de bruiloft afvallen tips en tricks

Voor de bruiloft afvallen tips en tricks

Op je bruiloft wil je er natuurlijk het allerbest uitzien. Die lovehandles heb je pas nodig na de bruiloft, dus wil je ze het liefst nu nog kwijt. Als je let op je voeding en elke dag iets meer beweegt dan normaal ben je op de goede weg.

 

Begin de dag goed.

Met een ontbijt. Het is de belangrijkste maaltijd van de dag. Het zorgt er namelijk voor dat de stofwisseling op gang komt. Als je het ontbijt overslaat is de kans op overgewicht vier keer zo groot! Als je kiest voor een stevig ontbijt, bij voorkeur volkoren, kom je later op de dag ook minder snel in de verleiding voor een minder gezond tussendoortje.

 

Snack gezond

Als je tussendoor toch graag wat wil hebben kies je tussendoortje dan bewust. Fruit is een goede keus als je aan het lijnen bent, ook eierkoeken of rijstwafels zijn een goed alternatief. Zoals met alles geldt ook voor een gezonde snack met mate.

 

Eet niet te laat

De laatste berichten hierover zijn niet gelijk, maar neem je laatste snack niet na 20 uur. In je slaap verteert het eten minder snel. Ook kies je juist ‘s avonds voor een ongezonde snack. Toch nog wat voor het slapen gaan omdat je echt honger hebt en geen lekker trek? Neem dan gerust nog een appel of een banaan.

 

Neem de tijd

Niet alleen voor het ontbijt, maar ook voor het avondeten. Het gevoel dat je vol zit duurt even voordat het de bovenkamers heeft bereikt. Je loopt dan het gevaar dat je door eet terwijl je eigenlijk al voldoende hebt gehad. Door rustig aan te doen met eten zal je eerder een verzadigd gevoel krijgen.

pexels-photo-101533

Naar de winkel

Wat je niet in huis hebt kan je ook niet opeten. Daarom begint de strijd al in de winkel om de tussendoortjes zoveel mogelijk links te laten liggen. Neem bijvoorbeeld voor de avond als je toch graag wat te snacken wil hebben een paar snoeptomaatjes of paprikareepjes.

 

Drink genoeg water

Voldoende water drinken is goed voor veel dingen, maar als je het ook nog eens drinkt in plaats van frisdrank kan je dat al snel 100 calorieën per glas besparen. Dat maakt het afvallen gelijk weer wat eenvoudiger. Ook een glas water voor of tijdens de maaltijd zorgt voor een sneller verzadigd gevoel.

Je moet wel wat vaker naar de wc, maar het is het waard.

 

Bewegen

Je ontkomt er niet aan. Een gebalanceerde voeding in combinatie met meer beweging is de ideale mix om op een gezonde manier af te vallen. Of je een stuk loopt, rent, fietst of zwemt. Het maakt niet uit zolang je maar actief bezig bent. Niet zo gemotiveerd? Ga samen met je vriendin. En dat gewicht, door het opbouwen van spiermassa kan je gewicht iets toenemen, maar je zit wel strakker in je vel.

pexels-photo-903171

Een haalbaar doel

Nu je aan de slag gaat is het belangrijk om een realistisch doel voor jezelf te stellen. Als je van jezelf al wat steviger bent is het misschien iets te enthousiast om naar een maatje 36 te streven in 3 maanden tijd. Stel daarom een haalbaar doel wat je wil hebben bereikt voor een bepaalde datum.


Moet je jouw trouwjurk nog uitzoeken? Doe dit dan na de afvalrace. Zo weet je zeker dat deze past en je niet onnodig moet stressen. Als je toch al een trouwjurk hebt gekocht en nog wil afvallen kijk dan hoe ver de trouwjurk aangepast kan worden.



Vond je dit artikel leuk?
     Deel het met je vrienden!